Een accountmanager is een accountmanager in een bureau, project of site. Gewoonlijk is er bij dergelijke bedrijven een verkoopafdeling, dat wil zeggen degenen die reclamecampagnes starten met “pennen”, sites verzamelen, banners weergeven en andere creatievelingen. communiceert informatie over statussen naar de klant, maar het komt voor dat accounts zelf advertentiecampagnes starten, dat wil zeggen dat ze de taken van de klant met de hand uitvoeren.

De specialist wordt toegewezen aan een klant of segment (op gebied, grootte, geselecteerde communicatiekanalen, enz.). Het is zijn taak om de klant gelukkig te maken, of in ieder geval tevreden. Neem tegelijkertijd deel aan de timing binnen het team om deadlines te halen.

Het belangrijkste voor kandidaten: ervaring in marketing en brandende ogen. We zorgen ervoor dat kandidaten een testtaak krijgen en aanbevelingen verzamelen, aangezien accounts bij sollicitatiegesprekken vaak liegen. Voor ons bureau is een verplichte vereiste ervaring met het werken met “handen” in prestatiemarketing. We vragen alle kandidaten naar kennis van Google Analytics en geven over het algemeen de voorkeur aan kandidaten met een wiskundige instelling.

 De account fungeert vaak als projectmanager. De specialist moet de opdracht van de cliënt kunnen aanvaarden, deze competent over kunnen brengen aan het team en controleren of alles op tijd wordt afgerond.

Favoriete drie vragen:

  • – Welke boeken heeft uw voorkeur? Wat is de laatste die je hebt gelezen? Het antwoord is “er is geen tijd voor boeken” 🙂
  • – Wie wil hij over 3-5 jaar worden. Het wordt simpelweg niet geaccepteerd door een expert, er is voor ons niet genoeg ambitie.
  • – Als het budget onbeperkt is, wat gaat u dan doen met de klant? Hier moet het antwoord worden geïnterpreteerd op basis van uw taken en prioriteiten.

Belangrijkste vragen:

  • Wat is de structuur van uw bedrijf?
  • Wat is uw verantwoordelijkheidsgebied?
  • Met welk klantsegment werk je?
  • Welke diensten bied je aan?
  • Als er een mogelijkheid is om een ​​deel van de functionaliteit te weigeren, wat zou u dan eerst delegeren?

Zeer gespecialiseerde vraagstukken:

  • Met welke diensten / kanalen werk je het meest?
  • Vertel ons over verschillende voorbeelden van campagnes, hun budgetten en de rolverdeling bij de implementatie
  • Hoe bouw je de communicatie met de klant op? Hoe vaak communiceren ze met hem, waar wordt de informatie vastgelegd, hoe gaan ze om met moeilijke situaties?
  • Vertel ons over de moeilijkste of meest veeleisende klant. Hoe manifesteerde dit zich, hoe loste je problemen ermee op?
  • Als de klant niet tevreden is met het resultaat, wat gaat u doen?

global recruitment selection

https://www.globalrecruitment.info/