Vandaag zullen we praten over wat usability is, waarom je het nodig hebt en hoe je het kunt analyseren. Laten we ons voorstellen dat we een website hebben waarop we iets verkopen. Het is onrealistisch cool, heeft een uniek ontwerp en een heleboel verschillende chips. Maar er is één ding: behalve wijzelf komt niemand eraan, en als ze dat doen, blijven ze niet lang, daarom winnen ze niets. Het blijkt een heel trieste situatie te zijn, toch? Om dit te voorkomen, is het tijd om de bruikbaarheid te onthouden. Ik ben er zeker van dat we allemaal op plaatsen kwamen waar het moeilijk was om te navigeren, en er was een verlangen om er snel aan te ontsnappen en nooit meer terug te gaan. Maar we hebben ook allemaal voorbeelden van sites met een handige en intuïtieve interface, waar je keer op keer naartoe wilt, door de pagina’s wilt “lopen” en esthetisch plezier wilt beleven. Het verschil tussen de eerste en tweede typen sites is dus de bruikbaarheid. En terwijl de eerste regelmatig klanten zal verliezen, zal de laatste de room afschuimen. Door aan het ontwerp en de bruikbaarheid van de site te werken, kunt u niet alleen de promotie verbeteren, maar ook de conversie zelf, waardoor onze bezoekers klanten worden. Met de juiste aanpak groeit de conversie tot 10 keer of meer. Methoden voor het analyseren van de usability van websites De hoge concurrentie in de internetomgeving leidt ertoe dat de eigenaren van webprojecten voortdurend nieuwe ideeën moeten genereren, de bruikbaarheid moeten verbeteren en verschillende trendchips op hun website moeten introduceren. Tegelijkertijd is het noodzakelijk om de kosten van het introduceren van innovaties te minimaliseren, de werkelijke effectiviteit ervan te bewaken en zorg te dragen voor de winst van uw bedrijf. Om te begrijpen welk idee er het meeste baat bij heeft, is testen noodzakelijk. Er zijn veel opties om de usability bruikbaarheid van de site te testen. In dit artikel heb ik besloten om de drie belangrijkste te overwegen:
“Gang” usability testen. De respondent voert een taak uit op de computer, die hij van de moderator ontvangt. Het maakt gebruik van speciale software met apparatuur voor opnamesessies. Het testen kan zowel plaatsvinden in een uitgerust laboratorium als als observatie van de gebruiker op zijn werkplek. Deskundige beoordeling. Speciaal aangetrokken experts beoordelen de bruikbaarheid van de site volgens een vooraf gespecificeerd scenario. Na voltooiing van de tests wijzen experts op problemen in het gebruik en maken ze een lijst met aanbevelingen. A / B-testen. Dit type testen is een toegepaste marketingtruc die kan leiden tot een verhoging van de conversie. Dit is een eenvoudige methode om de meest effectieve webpagina (of een afzonderlijk element ervan) te bepalen uit de twee opties die aan gebruikers worden gepresenteerd. Tools voor effectieve website-usability Er is veel informatie op internet over welke tools er zijn om gedragsfactoren op de site te beoordelen en te volgen. De meest populaire zijn: Google Analytics Deze tools zijn vrij eenvoudig te gebruiken en zijn gratis beschikbaar. Hun werkingsprincipe is bijna hetzelfde: in de geïnstalleerde tellers is er een mogelijkheid om de duur van het bezoek aan de site, het aantal paginaweergaven en het percentage gebruikers dat wilde terugkeren te bekijken. Punten om op te letten Ongeacht of u zelf bezig bent met het ontwerp van de site-interface of contact opneemt met de professionals, ik raad u aan naar de volgende tips te luisteren:
Laten we bij elk van de punten in meer detail stilstaan. Eenvoud van teksten. De teksten op de site moeten zo eenvoudig en begrijpelijk mogelijk zijn. Je moet geen duistere zinnen schrijven en besprenkelen met termen die alleen jij kunt begrijpen. Houd uw inhoud logisch en discreet. Geen ingewikkelde interface. Vaak wordt bij het maken van een online winkel een verlangen wakker om zoveel mogelijk functionaliteit op één pagina te passen. Weersta deze verleiding. Onthoud dat eenvoud en beknoptheid de beste vrienden zijn van bruikbaarheid. Gunstige plaatsing van informatie. Plaats belangrijke informatie zo hoog mogelijk. Allereerst bladeren gebruikers bovenaan de pagina. Als er niets belangrijks in staat, is de kans groot dat niemand de onderkant van de pagina bereikt. Meer vrije ruimte. Beknibbel niet op regelafstand en alinea-afstand. Niets ziet er saaier uit op commerciële sites dan afgeplatte en gecomprimeerde tekst. Nadruk op afbeeldingen. Foto’s, afbeeldingen, diagrammen – dit alles trekt de aandacht van de sitebezoeker en vergemakkelijkt de perceptie van informatie op de pagina. Het belangrijkste is dat de afbeeldingen duidelijk overeenkomen met de tekst. Gebruik geen onzinnige stockfoto’s. Esthetisch uiterlijk. Onthoud dat sleutelknoppen opvallend moeten zijn. Ik bedoel de knoppen voor toevoegen aan winkelwagentje en afrekenen. Ze moeten zo indrukwekkend zijn ontworpen dat u er gewoon op wilt klikken. Specificiteit en bewijs. Je moet jezelf niet prijzen en schrijven dat je cooler en professioneler bent dan je concurrenten. Laat de cijfers, feiten en grafieken voor u spreken. Tips voor de interface. Ik heb al gezegd dat de interface eenvoudig en duidelijk moet zijn. Maar soms kunnen de korte namen van de elementen voor verwarring zorgen bij de bezoeker. Help de gebruiker navigeren door vraagtekenpictogrammen met hover-tips te maken. Tot slot zou ik willen opmerken dat er op internet veel verschillende opties zijn om de bruikbaarheid zelf uit te voeren, maar zal dit van groot nut zijn? Daarom moet u niet proberen geld te besparen door specialisten aan te trekken die in korte tijd de efficiëntie van uw site soms zullen verhogen. Onthoud altijd dat bruikbaarheid niet langer een luxe is, maar een voorwaarde voor het voortbestaan van uw internetbedrijf.
https://www.webdeveloper.today/2022/09/flutterflow-getting-started-tutorial.html
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html |
website op maat Vandaag zullen we praten over wat usability is, waarom je het nodig hebt en hoe je het ...

Inhoudsopgave:
Tags: