Met de A1 introduceerde Audi in 2010 een instapmodel onder de A3. De compacte auto heeft in de Mini de grootste concurrent en was in 2018 toe aan de tweede generatie. Daarvoor kreeg de auto in 2015 al een update.

De Audi A1 veranderde voor het eerst in 2015, toen het uiterlijk opgefrist werd en ook de elektrische stuurbekrachtiging aangepast werd. Bovendien voldeden vanaf dat moment alle motoren over de Euro 6 norm. In juni 2018, toen de tweede generatie Audi A1 gepresenteerd werd, werden er drastischere maatregelen genomen. Zo werd de voorkant scherper en veel minder rond. Ook de grille werd wat hoekiger. Bovendien kreeg de Audi A1 een virtual cockpit met touchscreen. De Audi A1 was vanaf dat moment alleen nog op benzine beschikbaar. Top uitvoering van de Audi A1 is de 2.0 TFSI, zeventraps automaat. Deze Audi A1 heeft liefst 200 PK onder de motorkap.

De kans op pech

Hoewel de kans in een Audi A1 klein is, kun je zomaar eens met pech te maken krijgen als je regelmatig onderweg bent. Dan is het goed te weten dat je tegenwoordig een beroep kunt doen op RoadGuards. Dit zijn zo’n 800 monteurs die zich overal op de Nederlandse wegen bevinden. Als je pech hebt, dan bel je gewoon en geef je jouw locatie door.

Abonnement is niet nodig om een beroep te doen op RoadGuards

Een abonnement is niet noodzakelijk en in principe dient een monteur binnen een half uur bij je te zijn. Je betaalt gewoon naar gelang de werkzaamheden die de monteur uitvoert. Trend is, zo laten de RoadGuards weten, een te lage bandenspanning bij de auto’s. Zonde, want met de juiste spanning autobanden rijdt ook jouw Audi A1 stabieler en heeft het meer draagkracht bovendien. Het is dus van belang dat je de spanning van je autobanden regelmatig controleert.